Zdecydowanie największym projektem realizowanym przez nas w 2023 roku był Rockstar PRESS PLAY. W zakresie naszych obowiązków był – dobór i koordynacja streamerów, kreacja identyfikacji wizualnej, stworzenie mechaniki wydarzenia, komunikacja projektu oraz stworzenie dedykowanych map do gier Fortnite, CS2 i WORMS W.M.D.
Założeniem kampanii było zrzeszenie streamerów z możliwie jak najbardziej zróżnicowaną społecznością oraz stworzenie dla niej angażujących aktywności. Ambasadorami projektu zostali Izak, Kasix, Remsua, LukiSteve, Navcia oraz Lewus, którzy wykazali się bardzo zaangażowaną publiką. Akcja podzielona była na 4 tygodnie rozgrywek online, a swój finał miała w warszawskim The Collective.
Z początkiem akcji zostały przygotowane przez naszą agencję paczki PR dla 15 streamerów, której celem było budowanie pozytywnego wizerunku wśród polskiej społeczności gamingowej.. Zawierały one: bluzę, dresy oraz koszulkę brandowane marką Rockstar Energy Drink, neon z logo Rockstar, powerbank oraz aparat jednorazowy. Paczki trafiły do takich twórców jak: ajthepolishamerican, Kasix, Młodziutki, Miszel, Azdus, Maailinh, Michu, Emidzemi, Anterias, Maja_x, gangamurun, młoda, gabcia, makito oraz slayproxx. Ponadto ambasadorzy akcji otrzymali paczki poszerzone o customową lodówkę, statuetkę, plecak oraz unikatowy neon z nickiem influencera. Całość została ciepło przyjęta zarówno przez widzów, jak i internetowe gwiazdy, które doceniły fakt praktyczności przedmiotów.
Głównym etapem akcji były rozgrywki internetowe ambasadorów. Przez cztery tygodnie Izak, Kasix, Remsua, LukiSteve, Navcia oraz Lewus rywalizowali w Worms W.M.D., Counter-Strike 2, Fortnite i League of Legends, zdobywając punkty. Ich widzowie mogli nie tylko dopingować ich na kanałach Twitch, ale również pomóc im zdobyć kolejne punkty dzięki głosowaniu na stronie www.rockstarpressplay.pl, stworzonej przez agencję about ad. Uczestnicy mogli wygrać m.in. topowe komputery gamingowe, krzesła, czy peryferia. Łączna wartość przedmiotów wyniosła prawie 100.000 złotych.
Na potrzeby rozgrywek stworzyliśmy dedykowane mapy z brandingiem Rockstar Energy Drink wewnątrz gier, na których rozgrywane było wydarzenie. Dwie mapy do gry Worms W.M.D, trzy mapy w CS2 oraz mapa do wyścigów w świecie Fortnite. Wszystkie lokacje nawiązywały do identyfikacji wizualnej marki Rockstar Energy Drink.
Ponadto na landingpage każda osoba mogła wziąć udział w dwóch konkursach – wyścigu Fan Race oraz kreatywnej odpowiedzi na pytanie “Jak przed rozgrywką ze znajomymi ładujesz baterie?”. Nagrody zostały dostarczone przez partnerów wydarzenia, w postaci Steelseries, x-kom, Lenovo oraz Yumisu.
Finałem akcji były rozgrywki LAN-owe w warszawskim The Collective. Postawiliśmy na wydarzenie offline aby zaostrzyć emocje w pojedynkach między ambasadorami. Taka forma przyciągnęła widzów, ponieważ 30% wyświetleń live z całego wydarzenia wygenerowały finałowe rozgrywki.
Projekt został wsparty kampanią display na kanałach Twitch ambasadorów, przez cały okres kampanii, wyświetlana była dedykowana animacja Rockstar Press Play. Zaletą tego rozwiązania jest znikoma inwazyjność na transmisję na żywo – w przeciwieństwie do tradycyjnych reklam platformy Twitch, nie przerywa streama, a pojawia się w określonym miejscu na ekranie w trakcie jego trwania. Animacja łącznie została wyświetlona 2018 razy na pięciu kanałach, generując 3 035 122 wyświetleń i 14.000 przekierowań na landingpage.
Projekt przyciągnął uwagę 614 163 unikalnych widzów, którzy poświęcili 6 273 300 minut na śledzenie rozgrywek podczas transmisji prowadzonych przez ambasadorów. Średnia liczba widzów podczas wszystkich streamów wyniosła 10 164 osób. Na dedykowanym Landing Page w mini grę Fan Race zagrano 91 502 razy przez 8 524 osób, a łączny zasięg kampanii wyniósł 7 100 000 (według brand24). Ponadto w konkursie kreatywnym zanotowaliśmy ponad 4000 zgłoszeń. Wszystko to potwierdza, że Rockstar PRESS PLAY trafił szeroko do społeczności gamingowej w Polsce, mocno wzmacniając markę napoju energetycznego Rockstar Energy Drink.