Gry komputerowe to coś więcej niż rozrywka – to ogromny rynek i zaangażowane społeczności. Gracze to wymagający odbiorcy, ale także lojalni partnerzy dla marek, które potrafią mówić ich językiem i oferować autentyczne doświadczenia. Właściwie zaprojektowane aktywacje mogą nie tylko budować świadomość marki, ale też tworzyć długotrwałe relacje.
Warto pamiętać, że budowanie zaangażowania w grupie graczy to proces. Cykliczne wyzwania, kampanie i pomniejsze aktywacje, które stale przypominają miłośnikom gier wideo o marce, zapewniając ekspozycje. W taki sposób od lat działa marka Doritos. Pod koniec ubiegłego roku dołożyliśmy kolejną cegiełkę do jej komunikacji do graczy. Na zlecenie Zenith zaprojektowaliśmy i wyprodukowaliśmy sieciową mini-grę, dzięki której użytkownicy aplikacji Żappka mogli zgarnąć paczkę Doritos za 1 żappsa. Intuicyjna, prosta lecz wciągająca mechanika gry sprawia, że nawet osoby na co dzień niezwiązane z grami wideo sprostały zadaniu, a miłośnicy gier chcieli bić kolejne rekordy.
Równie kluczowe jest zrozumienie specyfiki branży. Interaktywne doświadczenia, współpraca z influencerami czy połączenie działań online i offline to tylko niektóre z efektywnych strategii. Jako przykład może posłużyć zrealizowana wspólnie z Albedo Marketing aktywacja dla marek KitKat oraz Żabka. Wspólnie połączyliśmy rozgrywki online i offline dla społeczności o atrakcyjne nagrody, wraz z wydarzeniem offline dla influencerów. Dźwignią akcji było prosprzedażowe podejście – aby walczyć gotówkę oraz peryferia gamingowe, uczestnik musiał zakupić batony KitKat lub Lion korzystając z aplikacji Żappka. Dzięki temu wiemy że trafiliśmy do tysięcy odbiorców pobudzając potrzeby zakupowe.
Same rozgrywki LAN-owe idealnie wpasowały się w scenę League of Legends w Polsce. Świeżo po Mistrzostwach Świata, najlepsi zawodnicy z naszego kraju zmierzyli się w ciekawym formacie 2v2. Finały influencerów poprzedzone były ostatecznymi starciami rozgrywek dla społeczności, dzięki czemu połączyliśmy inicjatywę oddolną wraz z tą najbardziej atrakcyjną dla widzów. Całość transmitowana była na kanale najważniejszej persony League of Legends w Polsce – Damiana “Nervariena” Ziaji.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o skutecznych aktywacjach konsumenckich lub zrealizować podobną kampanię – skontaktuj się z nami, a razem stworzymy coś wyjątkowego!
Kontakt – dd@ggleague.pl.